papier i uszlachetnienia
Drukarnia: Rodzaj papieru Czy ma znaczenie?
Można się zastawiać nad tym, czy jeśli treśc jest interesująca, to ważna jest jej forma zaprezentowania, wydania?
Kiedy chętniej sięgniesz po coś do czytania? Od czego to zależy?
Można się zastawiać nad tym, czy jeśli treśc jest interesująca, to ważna jest jej forma zaprezentowania, wydania?
Kiedy chętniej sięgniesz po coś do czytania? Od czego to zależy?
Dość prozaiczna rzecz okazuje się ważną decyzją czasami ważącą losy sukcesu całego przedsięwzięcia. Czy przesadzam? niekoniecznie.
Wybierając papier powinniśmy przeanalizować kilka elementów.
Jeżeli budujemy markę, która forsuje idee stylu eko – ulotki wykonane z plastikowego tworzywa mogły by temu przeczyć… W tym przypadku sięgniemy po podłoże niepowlekane, może kartonowe?
Oczywiście kombinowanie z rodzajami może wchodzić w grę, jeśli liczymy się z nieco wyższym kosztem samego druku. Każde odstępstwo od standardu wiąże się takimi konsekwencjami ale do tego chyba już jesteśmy przyzwyczajeni w każdej branży.
Czyli drugie pytanie na jakie sobie odpowiemy to:
Otwierając puszkę Pandory związaną z kosztami, pogodzeni ze swoim losem możemy zaszaleć. Tu wchodzą w grę papiery o wyższej gramaturze niż 170g w przypadku ulotek, 350g w przypadku wizytówek. Mamy do dyspozycji całą gamę uszlachetnień – jakich? o tym za chwilę.
Musimy wziąć pod uwagę nakład jaki planujemy!
Czy będzie to prosta ulotka, czy składana broszura? Jaką objętość planujemy tej publikacji? Jeśli z kolei będzie to np. książka to czy kolorowa czy czarno – biała, czy będzie tam dużo zdjęć czy raczej tylko teksty? Kolorowe ilustracje prezentują się dobrze na papierze niepowlekanym – przywodzą na myśl ręcznie rysowane prace.
Jak wakacje zbliżały się ku końcowi a w domu pojawiały się podręczniki – pachnące nowością, zeszyty. To miłe wspomnienia. Obcowanie z drukiem, pachnącym pięknie wydanym nadal przyprawia nas o dreszczyk emocji. W przypadku czasopism czy ulotek np. z branży wnętrzarskiej – papier ma znaczenie.
No i podsumowując, wielu z nas czerpie przyjemność z obcowania zmysłowego z przedmiotami, w tym przypadku dotyk jest naszym kluczem do sukcesu. Może Twój klient ma słabość do aksamitnych powierzchni, chropowatych struktur?
Wykorzystaj to!
Poznaj je!
Papier uszlachetniony w ten sposób jest bardziej odporny na uszkodzenia.
Efekt matowy najlepiej sprawdza się przy ciemnym tle, sprawia że kolor jest bardziej głęboki.
Takie uszlachetnienie na długo zostanie w pamięci Twoich klientów. Będą mieli poczucie, że inwestujesz waszą relację. W połączeniu z folią soft touch – efekt będzie rewelacyjny.
Dobieramy uszlachetnienia do konkretnej realizacji i branży, dla beauty – rewelacyjny złoty 3d – realizuje wrażenie luksusu, dla motoryzacyjnej – folia błysk. Zależy ja długo i w jakim środowisku dany użytek będzie służył.
Jeśli cenisz swój czas, zanim wyślesz do nas zapytanie, przygotuj odpowiedź na 3 ważne zagadnienia:)
Masz pytanie? dawaj, pisz!