Jaki wybrać rodzaj papieru i czy go uszlachetnić?

papier i uszlachetnienia

Drukarnia: Rodzaj papieru Czy ma znaczenie?

Można się zastawiać nad tym, czy jeśli treśc jest interesująca, to ważna jest jej forma zaprezentowania, wydania?
Kiedy chętniej sięgniesz po coś do czytania? Od czego to zależy?

Tak, ma ale to zależy od dlaczego?

Dość prozaiczna rzecz okazuje się ważną decyzją czasami ważącą losy sukcesu całego przedsięwzięcia. Czy przesadzam? niekoniecznie.

Wybierając papier powinniśmy przeanalizować kilka elementów.

Jaki styl ma nasz projekt?

Jeżeli budujemy markę, która forsuje idee stylu eko – ulotki wykonane z plastikowego tworzywa mogły by temu przeczyć… W tym przypadku sięgniemy po podłoże niepowlekane, może kartonowe?

Oczywiście kombinowanie z rodzajami może wchodzić w grę, jeśli liczymy się z nieco wyższym kosztem samego druku. Każde odstępstwo od standardu wiąże się takimi konsekwencjami ale do tego chyba już jesteśmy przyzwyczajeni w każdej branży.

Czyli drugie pytanie na jakie sobie odpowiemy to:

Ile więcej niż normalnie mogę wydać?

Otwierając puszkę Pandory związaną z kosztami, pogodzeni ze swoim losem możemy zaszaleć. Tu wchodzą w grę papiery o wyższej gramaturze niż 170g w przypadku ulotek, 350g w przypadku wizytówek. Mamy do dyspozycji całą gamę uszlachetnień – jakich? o tym za chwilę.

Musimy wziąć pod uwagę nakład jaki planujemy!

Co będzie drukować Twoja drukarnia?

Czy będzie to prosta ulotka, czy składana broszura? Jaką objętość planujemy tej publikacji? Jeśli z kolei będzie to np. książka to czy kolorowa czy czarno – biała, czy będzie tam dużo zdjęć czy raczej tylko teksty? Kolorowe ilustracje prezentują się dobrze na papierze niepowlekanym – przywodzą na myśl ręcznie rysowane prace.

Pamiętacie jak to było?

Jak wakacje zbliżały się ku końcowi a w domu pojawiały się podręczniki – pachnące nowością, zeszyty. To miłe wspomnienia. Obcowanie z drukiem, pachnącym pięknie wydanym nadal przyprawia nas o dreszczyk emocji. W przypadku czasopism czy ulotek np. z branży wnętrzarskiej – papier ma znaczenie.

No i podsumowując, wielu z nas czerpie przyjemność z obcowania zmysłowego z przedmiotami, w tym przypadku dotyk jest naszym kluczem do sukcesu. Może Twój klient ma słabość do aksamitnych powierzchni, chropowatych struktur?

Wykorzystaj to!

ZOBACZ MOŻLIWOŚCI uszlachetniania

  • Poznaj je!

Folia błysk

Papier uszlachetniony w ten sposób jest bardziej odporny na uszkodzenia.

Folia matowa

Efekt matowy najlepiej sprawdza się przy ciemnym tle, sprawia że kolor jest bardziej głęboki.

Złocenie 3d

Takie uszlachetnienie na długo zostanie w pamięci Twoich klientów. Będą mieli poczucie, że inwestujesz waszą relację. W połączeniu z folią soft touch – efekt będzie rewelacyjny.

Folia matowa + lakier wybiórczy UV

JEST ICH WIELE, WIELE WIĘCEJ...

Dobieramy uszlachetnienia do konkretnej realizacji i branży, dla beauty – rewelacyjny złoty 3d – realizuje wrażenie luksusu, dla motoryzacyjnej – folia błysk. Zależy ja długo i w jakim środowisku dany użytek będzie służył.

Chcesz zamówić wydruk? pamiętaj aby podać...

Jeśli cenisz swój czas, zanim wyślesz do nas zapytanie, przygotuj odpowiedź na 3 ważne zagadnienia:)

  1. FORMAT
  2. NAKŁAD
  3. RODZAJ PAPIERU / USZLACHETNIENIA

Potrzebujesz reklamy dla Twojej marki? Dawaj do nas, ubierzemy Twój pomysł w profesjonalną grafikę!

Dodaj komentarz