Identyfikacja wizualna

Czy warto inwestować w logo szyte na miarę?

Czy lepiej skorzystać z gotowych wzorów?

Z naszej perspektywy odpowiedź jest prosta, tak.

Najlepiej wybrać rozwiązanie dopasowane indywidualnie do klienta.
Dlaczego?

Ponieważ porównując firmy z jednaj branży dojdziemy do wniosku, że nie da się odtworzyć 1:1 sytuacji, sukcesu czy porażki. Na firmę składa się wiele czynników a podstawowym z nich są ludzie i już ten jeden będzie determinował jak finalnie postrzegamy określony brand. Każda marka powinna wyznaczyć sobie za cel wyznaczanie nowych trendów, kierunków. Można a nawet trzeba podążać sprawdzonymi szlakami, jeśli jednak chcesz się wyróżniać, chcesz zrobić coś więcej – musisz podjąć ryzyko, wysiłek finansowy.

Podstawową funkcją logo jest stworzenie obrazu w głowie klienta, nie tylko tego, który widzi, ale też tego który poczuje – wywołanie emocji. Pomyśl o tym, ile znaków graficznych jesteś w stanie przywołać w swojej pamięci jak zamkniesz oczy? To są te z którymi albo obcujesz na co dzień, albo te, które czymś zasłużyły na Twoją uwagę. Czyli najbardziej skuteczne jest komunikat istniejący w umyśle Twojego klienta dość trwale.

Jeśli nie jesteś już żółtodziobem biznesu, a raczej nieźle opierzonym ptaszyskiem to wiesz, że z małych elementów potrafi powstać całkiem imponujący kolos. Tak też jest z wizerunkiem firmy. Jest wiele ziarenek w tym worku, a jednym z nich jest właśnie logotyp. To taki trochę kompas w jakim kierunku komunikacyjnie i wizerunkowo idziemy. Najgorzej, kiedy nijak się to ze sobą nie klei. No i tutaj zadaniem dobrze rozgarniętego grafika jest uporządkowanie informacji od Ciebie – klienta tak, żeby ten znak graficzny jednak miał jakiś sens. Coś wyrażało.

Powiedzmy, że chcesz otworzyć myjnię samochodową a na Twojej ulicy jest już takich 3. Dobrze im się wiedzie, to może zrobić logo podobne do nich? Może się wpasować? Ale czy klient, którego pozyskasz siłą rozpędu będzie znał wartość świadczonej przez Ciebie usługi? Pracujesz tak samo dobrze jak konkurencja, dlaczego ma do wrócić do Ciebie? Tu właśnie jest przestrzeń na magię marketingu. Logo zobrazuje wartości, jakimi się kierujesz np. to warsztat bazujący na kosmetykach ekologicznych: kolor zielony, elementy florystyczne, to warsztat z tradycjami rodzinnymi: stylistyka bardziej klasyczna itd. Możesz oprzeć logotyp o swój wizerunek, nazwisko, jest nieograniczona ilość możliwości. Jeśli więc konkurencja ma logo niebieskie, w miarę możliwości poszukaj innego rozwiązania, zadaj o to, żeby postrzegano Cię jako solidną instytucję. Stwórz listę potrzebnych w Twojej branży materiałów reklamowych i konsekwentnie je obranduj swoim znakiem graficznym i kolorami firmowymi. Ktoś komu wpadną w ręce od razu dostrzeże, że masz tu jakiś na to pomysł, czyli, że ogarniasz.

Czy logotyp powinnien być drogi? Czy dana kwota jest duża czy mała jest oczywiście pojęciem względnym. Niewątpliwie jednak sprawdza się tutaj stare przysłowie: „Czas to pieniądz”. Praca nad logotypem to nie tylko narysowanie kilku kresek. To opracowanie strategii i koncepcji, badanie trendów i rynku, dobór kolorystyki, wybór odpowiednich czcionek, stworzenie grafiki etc. Projektowanie dobrego znaku graficznego Twojej firmy to długie godziny spędzone przy notatkach i programach graficznych. Czy zatem logo kupione za 60 zł netto na Allegro jest czymś na czym chcesz oprzeć profesjonalny look swojej firmy? Na to pytanie już nie odpowiemy, ale zachęcamy do przemyśleń :).

A co z prawami autorskimi? Do logotypu stworzonego tylko dla Ciebie prawa powinieneś mieć tylko ty. Dlatego nie daj się zapędzić w maliny i zadbaj o przekazanie przez nas artystów grafiki stosowanej praw autorskich do niego. Jak już je dzierżysz w dłoni nie straszna Ci będzie konkurencja bo nie może go od Ciebie podprowadzić. Jest Twoje na wieki. Innym tematem jest zastrzeżenie nazwy czy znaku w urzędzie ale to na pewno dobry początek.

Nasze wybrane prace:

logo złoty łanlogo paulina szydłowskalogo monomed

A tak dla zasady jeszcze powiemy dla mniej wtajemniczonych, że logo może występować w wielu odsłonach. Może być tylko liternicze, składać się z sygnetu i logotypu a na dokładkę hasła uzupełniającego – tagline. Może być kolorowe a i monochromatyczne.

Zdecydowanie lepiej mieś swoje logo niż korzystać z gotowych, wszystkim dostępnych wzorów.

Potrzebujesz reklamy dla Twojej marki? Dawaj do nas, ubierzemy Twój pomysł w profesjonalną grafikę!